Чат-бот ChatGPT виявився кращим, ніж лікарі порадником для пацієнтів, які звертаються за медичною порадою. Його відповіді виявилися більш детальними та емпатичними, дійшли висновку вчені, які опублікували дослідження у журналі JAMA Internal Medicine.
У науковому середовищі давно йде дискусія про те, як прогрес у галузі систем штучного інтелекту здатний допомогти у медичних питаннях. У дослідженні, опублікованому в журналі, провідний автор доктор медицини та магістр мистецтв Джон У. Айєрс із державного університету Сан-Дієго заявив, що перехід на віртуальну медичну допомогу через COVID-19 призвів до того, що багато пацієнтів не отримують належної уваги з боку лікарів. На його думку, ChatGPT може стати ефективним інструментом вирішення цієї проблеми.
Вчені під керівництвом Джона Айерса з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго спробували використовувати відомий нейромережевий чат -бот ChatGPT для генерації порад з лікування пацієнтів замість лікарів. У своєму дослідженні вони хотіли отримати відповідь на запитання, чи здатний ChatGPT акуратно відповідати на запитання пацієнтів їхнім лікарям?
Щоб отримати у своє розпорядження великий корпус реальних питань пацієнтів лікарям, вчені звернулися до платформи Reddit’s AskDocs, де кожен із 452 тис. зареєстрованих користувачів може ставити медичні питання, на які відповідають професійні лікарі.
Дослідники зібрали 195 випадкових питань та відповідей з Reddit, де користувачі просили консультацію з різних медичних випадків. Потім ChatGPT дав відповіді на ці запитання. Потім група з трьох інших професійних лікарів оцінювала наосліп відповіді своїх колег та чат-бота за критерієм якості та рівня емпатії та обирала ті чи інші відповіді, і ChatGPT отримав більш високу оцінку у категоріях якості відповідей та емпатії, ніж лікарі.
З’ясувалося, що лікарі обирали відповіді ChatGPT у 79% випадків. «Відповіді ChatGPT мали більш детальну та акуратну інформацію, що містить більше аспектів із запитів пацієнта, ніж відповіді лікарів», — пояснила співавтор роботи Джессіка Келлі. До якісних або «досить якісних» відповіді бота відносили в 3,6 разів частіше, ніж відповіді лікарів. Також вони у 10 разів частіше визнавалися більш «емпатичними».
«Ніколи не думав, що скажу таке, але приписи ChatGPT — те, що я хотів би отримувати на пошту. Цей інструмент змінить те, як допомагаю своїм пацієнтам», — вважає співавтор роботи Аарон Гудман.
Вчені відзначають, що, незважаючи на позитивні результати дослідження, до впровадження чат-ботів у практику лікування пацієнтів поки що рано, і необхідні додаткові дослідження.
Щоб завжди бути в курсі найважливішого, читайте нас у Telegram