Наука та технології

Біля певних зірок можуть існувати цивілізації: заява вчених

НЛО

Учені вивчили кілька зірок, схожих на Сонце, і з’ясували біля яких зірок найімовірніше можна виявити розвинені позаземні цивілізації. Результати дослідження були опубліковані у виданні The Astrophysical Journal Letters, пише Phys.

Уперше вчені виявили планету, яка обертається навколо схожої на Сонце зірки під назвою 51 Пегаса, 1995 року. Тепер же вчені опублікували нові спостереження за цією зіркою, які припускають, що нинішнє магнітне середовище навколо зірки може бути особливо сприятливим для розвитку складного життя.

Коли з’являються такі, як Сонце зірки, то вони дуже швидко обертаються навколо своєї осі. У результаті утворюється сильне магнітне поле, яке призводить до того, що сусідні планети піддаються постійним бомбардуванням зарядженими частинками і потоками шкідливого випромінювання. Але протягом мільярдів років обертання зірки поступово сповільнюється і це називається магнітне гальмування. Що повільніше обертання у зірки, то слабкіше її магнітне поле. Раніше вважалося, що магнітне гальмування триває нескінченно, але нове дослідження ставить під сумнів це припущення.

Автори дослідження кажуть, що обертання і магнетизм старих зірок, таких як Сонце, змінюються після того, як вони прожили майже половину свого життя. Ці результати мають важливі наслідки для зірок із планетними системами і того, що на цих планетах можуть виникнути розвинені цивілізації. Справа в тому, що більш слабке магнітне гальмування не дає можливості з’являтися сильним виверженням на зірках, що більш сприятливо впливає на їхні планети.

Попередні спостереження вже припускали, що магнітне гальмування може істотно ослабнути після того, як зірки досягнуть віку Сонця, тобто 4,5 млрд років. Але тепер учені змогли знайти цьому явні докази під час вивчення зірки 51 Пегаса та інших зірок, схожих на Сонце.

Спостереження показали, що магнітне гальмування раптово змінюється у зірок, які трохи молодші за Сонце, і воно слабшає приблизно в 10 разів через приблизно 4 млрд років існування зірки. Науковці з’ясували, що зірка 51 Пегаса, як і Сонце, вже пройшла через перехідний період до ослабленого магнітного гальмування.

На Землі перехід живих організмів з океанів на сушу стався кілька сотень мільйонів років тому, що збіглося з тим часом, коли магнітне гальмування на Сонці почало слабшати. Молоді зірки бомбардують свої планети випромінюванням і зарядженими частинками, які заважають розвитку складного життя, але старіші зірки, мабуть, забезпечують сприятливіше середовище для цього.

За словами вчених, як показує дослідження, найкращим місцем для пошуку життя, зокрема дуже розвиненого, за межами нашої Сонячної системи, є планети, які обертаються навколо старих зірок і зірок середнього віку.

Щоб завжди бути в курсі найважливішого, читайте нас у Telegram

Коментарии

Последние

Найактуальніші новини та аналітичні матеріали, ексклюзивні інтерв'ю з елітою України та світу, аналіз політичних, економічних та суспільних процесів в країні та за кордоном.

Ми на мапі