Експертний клуб

Реклама в онлайн-ЗМІ: як заробити мільйони — експерт

Mind

Як змінився ринок медіа під час війни

Ще десять років тому рекламодавці закуповували цифрову рекламу ледь не наосліп. Вгадати, чи побачить ваш банер потрібна цільова аудиторія, було досить складно. Крім того, і шлях такої реклами був довшим. З появою більш розвиненого AdTech (Advertising technology) шлях до відвідувачів сайтів став коротшим, а гроші – ближче.

В Україні нині розгортається взагалі показовий кейс: за перший рік вторгнення росії в Україну AdTech допоміг новинним онлайн-ЗМІ країни заробити додаткові $1,5 млн і зберегти бізнес. Як рекламні технології допомагають цифровим медіапроєктам, розповів виданню Mind СЕО Membrana Media Михайло Кудрявський.

AdTech у світі

За даними досліджень, ринок диджитал-реклами показує упевнене зростання, і ця тенденція збережеться найближчими роками. Наприклад, за даними eMarketer, до 2025 року обсяг ринку цифрової реклами в США перевищить $300 млрд, що становитиме понад три чверті всіх витрат на медіа. У 2022 році цей показник становив майже $240 млн. Європа, хоча її доходи поки не можна порівняти з американськими, теж є упевненим гравцем міжнародного ринку.

За даними Statista, 2022 року лише на программатик-рекламу було витрачено понад $85 млрд, на рекламу в цифрових відео – $46 млрд, а на рекламу в пошукових системах – $40 млрд (а найшвидше в цьому сегменті зростав саме український ринок).

З розвитком технологій AdTech можливості ринку значно збільшилися. Наприклад, у 2014 році з’явилася технологія Real-Time Bidding (RTB), яка стала справжнім проривом для індустрії.

Рекламодавці, які раніше не знали напевне, чи побачить їхнє повідомлення потрібна аудиторія, змогли максимально сегментувати аудиторію, відстежувати контакт із відвідувачами сайту практично в режимі реального часу і при цьому купувати рекламні покази, використовуючи механіку аукціону, за вигіднішою ціною.

Технологія продовжує утримувати попит. Очікується, що світовий ринок RTB зросте з $6,6 млрд у 2019 році до $27,2 млрд до 2024-го.

AdTech для онлайн-медіа

Рекламні технології затребувані в різних сегментах бізнесу, але не скрізь однаково суттєві. На відміну, наприклад, від e-commerce, для онлайн-медіа цифрова реклама – ключове джерело доходу. А іноді і єдине. При цьому виданням необхідно постійно підтримувати баланс: створювати контент, який приваблює та утримує аудиторію, але при цьому такий, щоб цю аудиторію можна було монетизувати. І в цьому контексті сучасні рекламні технології стають мостом між рекламодавцями, видавцями та читачами/глядачами онлайн-медіа.

Платформи AdTech автоматизують процес купівлі та продажу рекламного інвентарю, дозволяючи онлайн-медіа таргетувати конкретні сегменти аудиторії і оптимізувати розміщення реклами. При цьому обмін інформацією між майданчиками під час торгів відбувається в режимі реального часу.

Крім того, платформи AdTech можуть визначити найкраще місце для розміщення реклами, підвищити перегляди рекламного повідомлення і, отже, збільшити прибуток видання. Виграють усі: рекламодавець отримує більш таргетовану кампанію, видавець – більше доходів, читач чи глядач – актуальну для нього інформацію.

Прибуток для України

Найбільш показовий кейс успіху AdTech у сфері онлайн-медіа розгортається в нашій країні та на наших очах. З початком повномасштабного вторгнення росії в Україну ринок цифрової реклами впав (іноді навіть до нуля) практично за добу. Не дивно, що найбільше це вдарило по тих, хто залежить від диджитал, насамперед – онлайн-медіа.

Парадоксально, українські новинні портали спостерігали більший трафік завдяки увазі аудиторії до теми війни, але при цьому можливості монетизувати цей трафік значно знизилися. У березні – квітні 2022 року ринок об’єднався й почав разом шукати шляхи виходу. В умовах, коли потрібно було зберегти команду, а саме існування бізнесу опинилося під загрозою, керівники онлайн-ЗМІ звернули увагу на ті інструменти, які раніше не тестували. Наприклад, оптимізацію банерів та відеорекламу.

Рекламні технології продовжують розвиватися в Україні попри воєнні дії. Звісно, багато залежить від подій на фронті. Наприклад, упевненість рекламодавців у тому, що в нашу економіку таки варто інвестувати. Але ЗМІ в усьому світі вже зараз отримують додатковий дохід від ефективного впровадження AdTech. І Україна – серед них.

Щоб завжди бути в курсі найважливішого, читайте нас у Telegram

Коментарии

Последние

Найактуальніші новини та аналітичні матеріали, ексклюзивні інтерв'ю з елітою України та світу, аналіз політичних, економічних та суспільних процесів в країні та за кордоном.

Ми на мапі

Контакти

01011, м. Київ, вул. Рибальська, 2

Телефон: +38-093-928-22-37

Copyright © 2020. ELITEXPERT GROUP

To Top