Економіка

Як ChatGPT на штучному інтелекті змінить ринок праці у світі

ChatGPT1

Розробка OpenAI – ChatGPT – за два місяці набрав 100 млн користувачів. Активним юзером платформи став і український бізнес. Проте дана технологія на штучному інтелекті вимагає детального вивчення.

ChatGPT – це пошукова система, здатна реагувати на запит користувача відкритою відповіддю, а не звичайним переліком сайтів. Чат-бот працює на мовній моделі штучного інтелекту GPT3.5. Цей алгоритм, запевняють розробники, може виконувати будь-які завдання. Успіх ChatGPT пояснюють умінням відповідати максимально наближеній людській мові і, що не менш важливо, контекстуально розуміти свого співрозмовника. Такі можливості чат-бот отримав від мовної моделі (LLM), яка навчалася за допомогою величезних обсягів даних.

«Історичний момент – ми вирішили найняти ChatGPT замість SMM-менеджера у 3DLOOK», – написав у Facebook засновник і CEO стартапу Вадим Роговський.

Функції чат-бота від компанії OpenAI – генерування статей, листів, комп’ютерного коду тощо. За два місяці ним скористалися 100 млн людей, а щоденна кількість унікальних відвідувачів – 13 млн. Стратегічний інвестор Microsoft презентував інтеграцію «нового покоління» ChatGPT у свій пошуковик Bing і браузер Edge. Користування поки що обмежено десятком заготовлених питань.

Штучний інтелект може стати найгарячішою темою 2023-го року, як колись створення ПК, графічного інтерфейсу та інтернету. «Думаю, штучний інтелект може приєднатися четвертим до цієї трійки найважливіших відкриттів у цифрових технологіях», – розповідає співзасновник Microsoft Білл Ґейтс. Чи готовий український бізнес, в час війни опановувати проривну технологію?  

Кооперація штучного й людського інтелекту

Повністю замінити SMM-менеджера штучним інтелектом не вдасться. ChatGPT пише адаптовані під соцмережі дописи, але підбір фото й технічне завдання – на плечах диджитал-маркетолога.

Із штучним інтелектом комунікації бізнесу стануть більш персоналізованими й людяними, прогнозує Аліса Киричок, засновниця комунікаційної агенції EmailConsulting.top. «При цьому над проєктом працюватиме два-три висококваліфікованих «ботоводи», які вміють правильно поставити завдання», – говорить вона.

Та перш ніж робити штучний інтелект частиною бізнес-процесів, компаніям потрібен час на тестування в різних відділах. Здібності чату можуть заощадити час маркетологам, аналітикам, піарникам, райтерам, SMM-никам, рекрутерам, вважає COO Genesis Артем Копанєв. Та обов’язки ChatGPT поки що невеликі – ведення Twitter-сторінки корпоративного блогу Genesis.

«За деякими даними, ChatGPT може оптимізувати до 70–80% рутинних завдань», – каже Андрій Лазоренко, співзасновник та CEO IdeaSoft. Харківський аутсорсер з 2021-го – частина українсько-шведської IT-компанії Sigma Software Group на понад 2000 фахівців.

Материнська компанія глобально не спішить делегувати роботу штучному інтелекту, а от IdeaSoft з Sigma Software тестує ChatGPT як інструмент написання невеликих шматків коду чи пошуку багів.

Базові навички чат-бота дозволяють «увійти в IT» людям без знання мов програмування. Директор Київської школи економіки Тимофій Милованов написав для себе сервіс на мові Python, який обирає 10–30 найважливіших статей у день і робить вижимки з кожної. «ChatGPT пояснив мені, як встановити його і працювати з базовими кодами», – написав він у Facebook. 

Та для професійних розробників цього замало. «На складні мови програмування, як-от Rust чи побудову правильної і складної архітектури, бізнес-програми чи розробку гри, його не вистачає», – каже Лазоренко. 

Автоматичним кодом айтівців не злякати – з 2021 року вони мали в розпорядженні інший продукт від OpenAI – Copilot. На терабайтах вихідного коду на GitHub він навчився автоматично доповнювати код. Доля інструменту складна – проти його творців порушена судова справа за порушення авторських прав розробників, що публікували на GitHub свій відкритий код.

Такі інструменти допомагають автоматизувати рутину розробників й вивільнити руки на креатив. «А далі окремо від кожного фахівця залежатиме, чи зможе він використати звільнений час на навички у створенні стратегій, творчому й критичному мисленні, що не підвладно ШI», – говорить Лазоренко.

Ненадійний помічник

Оспівування ChatGPT іде паралельно із санкціями проти нього – його вже заборонили використовувати в школах штату Нью-Йорк. На практиці інструмент успішно освоїли і кіберзлочинці. 

Чат-бот може завдати клопоту бізнесу. Український Grammarly понад 10 років розвивав софт для перевірки грамотності письма. Продуктом щодня користуються понад 30 млн людей, звітує компанія. Та чи буде попит, якщо текст напише ШІ? «Вдосконалення технологій генеративного ШІ відкриває шлях до підтримки інших стадій комунікації, наприклад, створення концепту повідомлення чи його інтерпретації», – відповідає глава продукту Рахул Рой-Човдхурі.

Та поки що бізнес має час – ChatGPT все ще помиляється. Навіть пошуковик Bing, який працюватиме на покращеній версії GPT3, не пройшов фактчекінг.

«ChatGPT може надати будь-яку відповідь, навіть коли немає достатніх даних для цього, – говорить Гліб Добжанський, VP of Engineering IT-компанії Master of Code Global. – Для цього треба додатково тренувати модель для специфічної інформації та інформації, що оновлюється, і контролювати та фільтрувати відповіді ШI».

Глобально це загрожує появою діпфейків і поширенням неправдивих новин. Покладатися на нього у важливих бізнесових рішеннях ненадійно.

Інший нюанс – безпека даних. Чи захищена від зловмисників інформація, яку користувач надає ChatGPT? «За допомогою схожих сервісів краще не працювати над чутливими фінансовими даними компанії чи компонувати листи клієнтам з подробицями проєктів, захищеними NDA», – каже Роман Михайлишин, Global Head of Intelligent Automation CoE в Ciklum.

Загрози ChatGPT

Професор економіки Масачусетського технологічного інституту Дарон Аджемоглу вважає, що бот зі штучним інтелектом загрожує катастрофою не лише працівникам, а й споживачам та навіть інвесторам. 

Проблема для працівників очевидна: скоротиться кількість робочих місць, які потребують сильних комунікативних навичок, і, отже, кількість посад, які добре оплачуються. Прибиральниці, водії та деякі інші працівники фізичної праці збережуть свої робочі місця, але решта має насторожитись.

“Подумайте про обслуговування клієнтів. Замість того, щоб наймати людей для взаємодії з клієнтами, компанії все більше покладатимуться на генеративні ШІ, такі як ChatGPT, щоб заспокоїти розгніваних абонентів розумними та втішними словами. Найменша кількість стартових посад означатиме менше можливостей для початку кар’єри — продовження тенденції, запущеної більш ранніми цифровими технологіями.

Споживачі також постраждають. Чат-боти хороші для вирішення абсолютно рутинних питань, але проблеми, які змушують людей дзвонити в службу підтримки клієнтів, не є рутинними. Коли виникає реальна ситуація, наприклад скасування рейсів авіакомпанії або прорив труби у вашому підвалі, ви хочете поговорити з висококваліфікованим, чуйним професіоналом, здатним розподіляти ресурси і генерувати своєчасні рішення. Ви, природно, не хочете провести в очікуванні відповіді вісім годин, але й витрачати дорогоцінний час на промовистий, але зрештою марний чат-бот теж не згодні”, — вважає Аджемоглу.

Коментарии

Последние

Найактуальніші новини та аналітичні матеріали, ексклюзивні інтерв'ю з елітою України та світу, аналіз політичних, економічних та суспільних процесів в країні та за кордоном.

Ми на мапі

Контакти

01011, м. Київ, вул. Рибальська, 2

Телефон: +38-093-928-22-37

Copyright © 2020. ELITEXPERT GROUP

To Top