Вартість ф’ючерсів на дизельне паливо у п’ятницю на лондонській біржі ICE складала $125 за барель. Країни G7 хотіли б встановити верхнє обмеження цін на дизельне паливо з Росії в діапазоні від $100 до $110 за барель. Про це повідомило агентство Bloomberg з посиланням на джерело.
ЄС розглядає обмеження в 100 доларів, тоді як G7 пропонує діапазон до 110 доларів. Чиновники хочуть уникнути стрибків цін або перебоїв з поставками.
«Велика сімка» дала зрозуміти, що їм зручно, якщо Європейський Союз встановить граничну ціну на експорт російського дизельного палива від 100 до 110 доларів за барель, оскільки США та їхні союзники намагаються уникнути серйозних зривів на ринку.
Заборона ЄС на імпорт перероблених нафтопродуктів з Росії має запрацювати з 5 лютого, і ЄС працює з країнами G7, щоб запровадити граничний рівень цін для третіх країн.
Діапазон від 100 до 110 доларів за барель, що сьогодні розглядається, говорить про те, що G7 віддасть перевагу вищій ціні — через ризики, що встановлення надто низького рівня спричинити коливання цін або збої в постачанні в Європі. Джерело відзначає відсутність вільних потужностей на дизельному ринку, а також низку проблем пов’язаних з обслуговуванням існуючих.
Згідно з даними ICE Futures Europe, у п’ятницю загальні ф’ючерси на дизельне паливо, які не включають постачання з Росії, коштували близько 125 доларів за барель.
ЄС, який обговорюватиме рівень цін найближчими днями, має досягти одностайної згоди, щоб встановити ліміт. Механізм функціонуватиме шляхом заборони компаніям ЄС надавати страхові та фінансові послуги для транспортування російського палива, якщо воно продається вище межі цін.
G7 і ЄС вже встановили обмеження ціни на російську сиру нафту. Для продуктів переробки нафти планують ввести два обмеження: на дизельне паливо та на продукт, що продаються РФ зі знижкою — мазут і т.д.
Обмеження має запрацювати з 5 лютого, але пільговий період буде надано для суден, які перевозять продукти нафтопереробки, придбані та завантажені до цієї дати та розвантажені до 1 квітня.
Аналітики зазначають, що обмеження у 100 доларів за барель в ЄС важливе, бо він є ключовим ринком для російського експорту дизельного палива.