Рейн — найважливіша водна транспортна артерія Західної Європи, але зміни клімату загрожують зниженням рівня води у цій річці, що негативно позначиться на судноплавстві.
Контрольний рівень ватерлінії в Каубі, на захід від Франкфурта, може опуститися до критичної позначки 40 сантиметрів — баржі змушені пливти на три чверті порожніми.
Річковим судам потрібно близько 1,5 м ватерлінії, щоб відправитися в рейс із повним завантаженням. Однак на існуючому рівні більшість баржів, які перевозять енергоресурси, фактично не можуть перетинати річку.
Рейн – найбільша в Європі водна транспортна магістраль. Щорічно внутрішніми водними шляхами в Німеччині перевозять близько 195 млн тонн вантажів. Здебільшого — по Рейну. На суднах везуть переважно сипучі вантажі, такі як зерно, гравій, пісок, а також вугілля, бензин, мазут, вироби хімічної промисловості, будматеріали та металопродукцію. Рейн пов’язує важливі індустріальні центри Німеччини, Франції та Швейцарії з морськими портами Нідерландів та Бельгії. І щільність руху, і обсяги вантажоперевезень з кожним роком зростають, проте останнім часом серйозною проблемою стає сезонне обмілення річки.
Це призводить до зростання цін на перевезення вантажним та залізничним транспортом, морськими та річковими суднами.
