Наука та технології

NASA бракує коштів для дослідження Марсу

NASA

NASA заявило про необхідність перегляду місії щодо доставки на Землю зразків, зібраних на Марсі. Вони мають допомогти вченим виявити можливі сліди життя на червоній планеті.

Як повідомляє ВВС, в агентстві заявили про неможливість доставки зразків на Землю до 2040 року за рахунок наявних коштів. Вартість може зрости до 11 мільярдів доларів.

NASA має намір вивчити інші, більш дешеві та швидкі способи доставки зразків. Очікується, що рішення буде запропоновано вже цього року.

Доставка зразків порід, зібраних на Марсі, тривалий час вважалася пріоритетною у дослідженні планети. Місячні «камені», привезені астронавтами «Аполлонів», здійснили переворот у розумінні ранньої історії Сонячної системи. Очікується, що щось подібне буде і зі зразками, зібраними на Марсі.

Але зараз NASA визнало, що доставити на Землю зразки червоної планети за існуючих фінансових умов неможливо.

«Суть у тому, що 11 мільярдів доларів — це занадто дорого, а неповернення зразків до 2040 року — це неприйнятно занадто довго», — заявив глава NASA Білл Нельсон.

Програма повернення зразків із Марса (MSR) є спільним проектом із Європейським космічним агентством (ESA). Зразки, які мають бути доставлені на Землю, вже збирає марсохід Perseverance. Наприкінці нинішнього десятиліття має бути запущено наступну місію, яка доставить апарат на Марс.

Потім зібрані зразки повинні бути завантажені в цей апарат, який злетить на орбіту і зустрінеться з ESA, який і доставить їх потім на Землю. Очікувалося, що капсула з 300 г марсіанського грунту приземлиться на заході США в 2033 році.

Але незалежна перевірка виявила недоліки у плані. Так, вона виявила, що терміни навряд чи вдасться дотриматись, а вартість зросте до 8-11 мільярдів доларів.

«Ми розглядаємо нестандартні можливості, які могли б повернути зразки раніше та з меншими витратами. Це, безумовно, дуже амбітна мета, і нам потрібно буде реалізувати деякі інноваційні можливості для дизайну і, звичайно ж, не залишити жодного каменю недоставленим», — заявила Нікола Фокс, директор наукового управління NASA.

За її словами, один із варіантів, які розглядаються, може включати меншу і простішу ракету.

Щоб завжди бути в курсі найважливішого, читайте нас у Telegram

Коментарии

Последние

Найактуальніші новини та аналітичні матеріали, ексклюзивні інтерв'ю з елітою України та світу, аналіз політичних, економічних та суспільних процесів в країні та за кордоном.

Ми на мапі