Економіка

Китайські виробники електрокарів увійшли на ринок США та Європи

Zeekr

Минулий тиждень на американському фондовому ринку пройшов на позитиві: S&P 500 підвищився на 1,9%, зафіксував зростання третій тиждень поспіль і наблизився до свого історичного максимуму. NASDAQ 100 додав 1,5%, Dow Jones злетів на 2,2%.

Стимулом для американського ринку стали свіжі дані щодо заявок на допомогу з безробіття в США, які вийшли на найвищий рівень із серпня 2023 року. Це означає, що ринок праці продовжує остигати, що підвищує шанси на зниження ставки ФРС цього року.

Загалом же минулий тиждень пройшов на американському фондовому ринку легко, ймовірно, відображаючи одноманітний календар економічної статистики. Втім інвесторам було що обговорити.

Одна з найяскравіших новин минулого тижня — IPO китайського виробника електрокарів Zeekr: компанія залучила $441 млн від продажу 21 млн американських депозитарних акцій. Акції Zeekr Intelligent Technology Holding Ltd., бренду висококласних електромобілів, що входить до складу Zhejiang Geely Holding Group Co., зросли на 35% після розширеного первинного публічного розміщення, що стало найбільшим лістингом акцій китайської компанії у США з 2021 року, пише Bloomberg. IPO провели Goldman Sachs Group Inc., Morgan Stanley, Bank of America Corp. та China International Capital Corp. Акції компанії торгуються на Нью-Йоркській фондовій біржі під тикером ZK.

Розміщення акцій Zeekr стало ще одним чинником відродження ринку IPO у США. За даними Bloomberg, із 1 січня цього року на американських біржах вже було проведено первинних розміщень на $17 млрд. Для порівняння: минулого року цей показник не дотягнув до $10 млрд, причому майже половина обсягу 2023 року припала лише на одну компанію — Johnson & Johnson Kenvue Inc.

З іншого боку, лістинг Zeekr став найбільшим першим розміщенням китайської компанії в США з часів IPO Didi Global Inc.: майже три роки тому китайський конгломерат, що надає послуги агрегатора таксі, каршерингу та райдшерингу, зібрав при першому розміщенні суму $4,4 млрд.

Надмірні потужності та запеклі цінові війни на місцевому ринку змушують китайських виробників електрокарів освоювати зовнішні ринки. Проте зробити це їм буде складно. Минулого тижня Байден схвалив чотириразове збільшення тарифів на китайські електромобілі.

З серйозними проблемами стикаються китайці й у Європі. Наразі Єврокомісія проводить антидемпінгове розслідування щодо китайських виробників електроавтомобілів. Якщо буде встановлено, що уряд КНР за допомогою держсубсидій допомагає місцевим компаніям знижувати вартість своєї продукції, Євросоюз встановить загороджувальні мита.

Поки що ж китайські виробники здаватися не збираються. Минулого тижня автовиробник BYD оголосив про намір до 2030 року стати найбільшим продавцем електромобілів у Європі, перевершивши Tesla, Volkswagen та Stellantis. Компанія, в яку інвестував Воррен Баффет, прораховує варіанти будівництва другого заводу в Європі. BYD наприкінці 2023 року відібрав у Tesla лідерство з продажу електромобілів у світі, але у II кварталі утримати його не зміг.

Щоб завжди бути в курсі найважливішого, читайте нас у Telegram

Коментарии

Последние

Найактуальніші новини та аналітичні матеріали, ексклюзивні інтерв'ю з елітою України та світу, аналіз політичних, економічних та суспільних процесів в країні та за кордоном.

Ми на мапі

Контакти

01011, м. Київ, вул. Рибальська, 2

Телефон: +38-093-928-22-37

Copyright © 2020. ELITEXPERT GROUP

To Top