Економіка

Європа заохочує громадян переходити на електрокари

авто

Європейський Союз кілька років тому ухвалив концепцію «зеленого» переходу, у межах якої в країнах ЄС мають припинити продажі нових автівок із двигунами внутрішнього згоряння до 2035 року.

Суть концепції «зеленого» переходу в тому, що до 2050 року континент має стати кліматично нейтральним. Тобто нуль, або майже нуль викидів парникових газів. «Зелений» перехід закладає основи для дій у дев’яти сферах: клімат; енергетика; промислова стратегія для циркулярної економіки; стала і розумна мобільність; «зелена» сільськогосподарська політика; збереження біорізноманіття; нульове забруднення.

Завдання в усіх сферах поставлені амбітні. До прикладу, до 2035 року країни Європейського Союзу мають припинити продажі нових автівок із двигунами внутрішнього згоряння, а викиди парникових газів у транспортному секторі мають скоротитися на 90%. Країни блоку розраховують, що до 2030 року їхніми дорогами рухатимуться щонайменше 30 млн електромобілів порівняно з нинішніми 3 млн.

Нині лінійки електромобілів є майже у всіх автовиробників, і їхня частка на ринку стрімко зростає. Так, у травні 2024 року повністю електричні моделі та гібриди склали 48,9% всіх нових реєстрацій легкових автомобілів в ЄС.

За розрахунками аналітиків, до кінця року, або на початку наступного, у Норвегії електрокари вже можуть випередити бензинові автомобілі. 

Як країни ЄС заохочують громадян до переходу на електрокари

Насамперед, щоб популяризувати електромобілі в суспільстві, важливо забезпечити зарядну інфраструктуру.

Поширеними заходами підтримки розповсюдження електромобілів у країнах ЄС є одноразові субсидії, податкові пільги на придбання таких авто, а також безкоштовний доступ до певної дорожньої інфраструктури – наприклад, платних доріг чи зарядних станцій.Також популярний спосіб заохочення переходу на електромобілі – скасування оплати паркування. Такі переваги пропонують у багатьох містах країн ЄС. Наприклад, у Латвії, крім безкоштовного паркування, власники електрокарів можуть їздити смугами для громадського транспорту, а також безоплатно в’їжджати до курортного міста Юрмала (для проїзду на авто з ДВЗ потрібно заплатити кілька євро). 

Іспанія також звільняє власників електромобілів від оплати проїзду по регіональних платних автомагістралях. Деякі муніципалітети Франції пропонують безоплатне двогодинне паркування для електромобілів.Безоплатне паркування, зарезервовані паркомісця та дозволене використання смуг громадського транспорту практикують і в Німеччині та у Швеції. Також у Німеччині покупцям електрокарів надають знижку в 3-4 тис. євро, а сам ТЗ звільняється від низки податків.Уряд Норвегії пропонує своїм громадянам також низку «бонусів» за експлуатацію електрокарів: відсутність ПДВ та податку на продаж і імпорт; звільнення від дорожнього і реєстраційного збору; безоплатне паркування та підзарядку; користування автобусними транспортними смугами, а також знижку 50% на переправу на поромі.

У Данії водії електро-авто платять мінімальний податок на транспорт і отримують дотацію в розмірі 670 євро на паркування за рік.

Також у деяких країнах Євросоюзу, наприклад, в Португалії, Іспанії та Франції, купуючи електромобіль, можна отримати державну субсидію в розмірі в 5-7 тис. євро. А в Греції можна отримати кешбек 15-20% від вартості електромобілів, максимальний кешбек становить 5,5 тис. – 6 тис. євро.

Загалом, способи заохочення громадян переходити на електрокари доволі стандартні для багатьох країн. Однак, як показала практика, такі засоби є дієвими. 

Популяризація електрокарів в Україні

Український авторинок також постійно змінюється та адаптується до нових реалій. Так, під час паливної кризи у 2022 році українці почали активніше пересідати на електрокари.Популярність електричних авто продовжує зростати і надалі. Причин декілька – поява нових моделей електрокарів, які більше підходять для українських умов, а також розвиток інфраструктури для електрокарів.Так, з 2018 року в Україні діє так зване нульове розмитнення для електричних авто. Ввозячи автомобіль з-за кордону, не потрібно платити мито та ПДВ, а лише акцизний збір – 1 євро за 1 А-год ємності акумулятора.

З 2019 року водії електромобілів стали законодавчо захищеними щодо доступу до зарядних станцій. Тобто, якщо водій авто з ДВЗ припаркується на спеціально відведеному місці для електрокарів, то йому загрожуватиме штраф.

Також кілька років тому в Україні ввели зелені номерні знаки для електромобілів, а також нові дорожні знаки: «Для електромобілів», «Крім електромобілів» і «Станція зарядки електромобілів».

Інфраструктура зарядних станцій електромобілів в Україні також розвивається досить жваво. У великих містах є багато електрозаправок, що дозволяє використовувати електромобіль в межах великого міста фактично без обмежень.

Однак виїзд за місто або переїзд між областями все ще може стати проблемою для власників електрокарів, адже вздовж траси зарядних станцій нині бракує. Це ж стосується і маленьких міст.

Щоб завжди бути в курсі найважливішого, читайте нас у Telegram

Коментарии

Последние

Найактуальніші новини та аналітичні матеріали, ексклюзивні інтерв'ю з елітою України та світу, аналіз політичних, економічних та суспільних процесів в країні та за кордоном.

Ми на мапі

Контакти

01011, м. Київ, вул. Рибальська, 2

Телефон: +38-093-928-22-37

Copyright © 2020. ELITEXPERT GROUP

To Top