В Австралії з 26 серпня набув чинності новий закон, який дозволяє співробітникам по всій країні не приймати дзвінки та ігнорувати повідомлення керівництва після закінчення робочого дня, якщо вони цього захочуть, не побоюючись покарання з боку роботодавця. Закон було ухвалено з метою захисту права працівників на особисте життя. Про це повідомляє ВВС.
Раніше опитування показало, що австралійці працюють понаднормово в середньому 281 годину на рік без додаткової оплати.
Аналогічні правила діють більш ніж у 20 країнах, переважно в Європі та Латинській Америці.
Що зміниться
Як зазначає ВВС, закон не забороняє роботодавцю зв’язуватися зі співробітниками в не робочі години, проте дає право працівникові не відповідати на дзвінки та повідомлення.
У випадку, якщо між керівництвом та працівником виникнуть якісь суперечки з приводу нових правил, спочатку вони будуть намагатися вирішити розбіжності самостійно.
Якщо рішення не буде знайдено, до справи може втрутитися Австралійська комісія з питань справедливої праці (Fair Work Commission, FWC). Вона може офіційно наказати роботодавцю припинити контакти зі співробітником після закінчення його робочого дня. А якщо відмова працівника виходити на зв’язок після роботи буде вважатися «необґрунтованою», зобов’язати її відповідати на дзвінки та повідомлення.
Які санкції
Невиконання розпоряджень FWC може спричинити штраф у розмірі до 19 000 австралійських доларів (понад $12 000) для співробітника і до 94 000 австралійських доларів (понад $63 000) для компанії.
«Закон дасть можливість працівникам відмовлятися від необґрунтованих контактів з начальством поза робочим часом і забезпечить кращий баланс між роботою та особистим життям», — заявили представники Австралійської ради профспілок.
Щоб завжди бути в курсі найважливішого, читайте нас у Telegram