Найбагатша людина у світі та ключовий радник Дональда Трампа прямо виступив проти тарифної політики американського президента. Його підтримали інші мільярдери. Про це повідомляє Washington Post.
Ілон Маск вибухнув потоком повідомлень у соціальних мережах із критикою одного з провідних радників Білого дому щодо агресивного тарифного плану Трампа. Маск листувався з тим самим чиновником і звертався до Трампа з особистими закликами.
Спроба втручання, підтверджена двома людьми, знайомими з питанням, поки що не принесла успіху. Трамп 7 квітня пригрозив запровадити нові 50-відсоткові мита на імпорт з Китаю на додачу до 34-відсоткових податків, які він оголосив минулого тижня. Хоча він дав зрозуміти, що відкритий для переговорів щодо деяких аспектів своєї політики.
Розрив Маска з Трампом з приводу пріоритету адміністрації США знаменує собою найгучнішу розбіжність між президентом і одним із його ключових радників, який вклав майже 290 мільйонів доларів на підтримку на виборах. Він також очолив зусилля зі скорочення витрат Служби DOGE США з січня.
Маск також не погоджувався з іншими членами коаліції Трампа з таких питань, як візи H1-B для кваліфікованих іммігрантів і підхід DOGE до державних витрат.
Маск обрушився з критикою на посадову особу адміністрації, яка відіграла ключову роль у розробленні тарифних планів, торгового радника Білого дому Пітера Наварро, розкритикувавши його повноваження.
«Отримати ступінь доктора філософії з економіки в Гарварді — це погано, а не добре», — написав Маск.
У розмові з віцепрем’єром Італії Маттео Сальвіні минулими вихідними Маск також заявив, що хотів би бачити «зону вільної торгівлі» між Європою і США: «Зрештою, я сподіваюся, всі дійдуть згоди, що і Європа, і США в ідеалі, на мій погляд, повинні перейти до ситуації з нульовими митами».
Маск, який є генеральним директором виробника електромобілів Tesla, давно вважав, що тарифи завдають шкоди діловим цілям компанії, яка вважає США і Китай ключовими виробничими і споживчими центрами. Однак інші автовиробники, ймовірно, постраждають від нових тарифів більше, кажуть аналітики.
Однак Маск виступав проти мит, принаймні, з першого терміну Трампа, коли Tesla подала позов, намагаючись скасувати податок на імпорт Tesla з Китаю в США.
У 2020 році топменеджери Tesla хотіли, щоб компанія подала в суд на адміністрацію Трампа через її мита на Китай. Маск спочатку погодився, заявивши, що частини пакета Трампа були несправедливими щодо автовиробника. Але після того, як Tesla подала позов у вересні 2020 року, Маск відреагував на це рішення «вкрай негативно», навіть насваривши деяких співробітників за те, що вони запропонували Tesla подати позов.
Суперечка між президентом і одним із його найвпливовіших радників відбувається лише за кілька тижнів до того, як очікують, що Маск, найбагатша людина у світі, залишить свою посаду в адміністрації. Вона також відбувається на тлі зростаючого тиску на Tesla з метою повернути назад ознаки падіння попиту — частково викликаного приходом Маска в політику.
«Важко недооцінити негативну реакцію на тарифну політику Трампа в Китаї та зв’язок із Маском», — сказав Ден Айвс, аналітик Wedbush Securities, затятий прихильник Tesla, який знизив цільову ціну акцій Tesla — показник її життєздатності — із 550 до 315 доларів, «щоб відобразити ці нові м’якші оцінки попиту».
«Tesla по суті стала політичним символом у всьому світі… і це дуже погано для майбутнього цього революційного технологічного гіганта і торнадо кризи бренду, який тепер перетворився на торнадо», — написав він.
Акції Tesla закрилися на рівні 233 доларів за акцію 7 квітня, впавши більш ніж на 2,5%. Цього року акції втратили понад 38% своєї вартості.
Дякуємо, що ви з нами! Монобанка для підтримки редакції ЕlitЕxpert.
